Search Engine Optimalisation
Het is een verzameling van acties bedoeld om een website hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine (bvb. Google).

Een vermelding in de organische zoekresultaten is gratis en daarom ook zeer interessant om te adverteren. Voor goede SEO moet men kijken naar 4 gebieden:
Techniek
Alles wat te maken heeft met de broncode van de website, zoals: opmaak, snelheid, caching,…
Inhoud
Structuur, navigatie op de site, afbeeldingen, gebruik van zoekwoorden,…
Links
Alle links die wijzen naar een interne of externe pagina
Gebruikersinteractie
Het zelflerende systeem van zoekmachine dat een site kan indexeren op basis van de keuzes die bezoekers maken. Goede inhoud is een absolute noodzaak voor zoekmachines. Deze gaan op zoek naar de beste inhoud voor gebruikers van de zoekmachine. Er wordt rekening gehouden met keyword-dichtheid, de title-tag en het juiste gebruik van de headers (H1, H2,…)
Kortom: wil je goed gevonden worden, vertel dan zoveel mogelijk over je producten of diensten en zorg er voor dat deze info zo goed mogelijk geïndexeerd kan worden. Daarnaast is het ook van belang om een website op een goede manier op te bouwen en een goede naam te geven. Dit gebeurt via de meta-description-tag. Deze is zichtbaar in de lijst van de zoekresultaten. Het is heel nuttig om per pagina een goede omschrijving op te maken.